Pagina's

01 juli 2015

Dear Future Me

Op Youtube heb ik al veel van dit soort video's gezien. Vaak praten ze tegen hun jongere zelf maar omdat ik pas veertien ben, besloot ik naar mijn oudere zelf te schrijven; ik over drie jaar, als ik klaar ben met de middelbare school. Ik heb op futureme.org mijn brief verstuurd. Over drie jaar komt deze aan; weliswaar op mijn schoolemail dus ik hoop dat die het tegen die tijd nog doet. Vast wel. En anders is 'ie hier altijd nog.



Lieve Veerle,

Misschien herinner je je niet meer dat je dit hebt geschreven. Het is natuurlijk ook alweer een tijdje geleden. Ik ben jou. De persoon die je vroeger was, drie jaar geleden.
Als het goed is ben je nu klaar met school. Ik zeg ‘als het goed is’ omdat ik nu niet zo gemotiveerd ben voor school. Deze jaren heb ik niet enorm veel gedaan en ik hoop dat je daarin anders bent dan ik. Ik hoop dat je eindelijk hebt ingezien dat school wel belangrijk is en dat je je best doet voor school.
Ik ga dit jaar naar Parijs. Waar ga jij heen? Wil je nog steeds naar Amerika, zoals ik daar constant over droom? 
Ik hoop ook dat je over je faalangst heen bent gekomen. Want wat moet het makkelijk zijn om zonder dat te leven. Nu moet ik zeggen dat ik daar voor een groot deel al overheen ben gekomen, hoor. Mijn jongere zelf zou trots op me zijn.

Ben je al op zoek naar je eigen plekje in Amsterdam? Ga je op kamers na de vakantie? Is je kamer al veranderd? Ik heb nu nog een eenpersoonsbed en mijn muren zijn wit en lichtblauw. Waarschijnlijk ben je dat alweer zat geworden en had je zin in verandering. Ben je nog steeds zo gek op quotes? Hangen ze nog door je hele kamer? Mijn motto op dit moment is be the best version of you. Hopelijk herinner je je dat nog en probeer je altijd de beste persoon te zijn die je maar kan zijn.
Ik vraag me af of je nog boeken leest. Een aantal maanden had ik er niet zoveel tijd voor maar ik vind het heel leuk. Misschien is je favoriete auteur niet meer John Green maar een heel andere persoon. Het is vast wel iemand die Engelse boeken schrijft en geen Nederlandse. Daar ben ik me vrij zeker van.

Zingen doe ik al jaren en ik hoop (en denk) dat ook jij daar van houd. Dat je niet vergeten bent hoe fijn het is om je gevoelens te uiten door middel van muziek. Ik hoop dat je eindelijk geld hebt opgespaard voor een keyboard zodat je weer kunt spelen. Je kunt het jezelf vast wel aanleren. Ik geloof in je.
Krantjes lopen doe je denk ik niet meer. Je kunt al een paar jaar een andere baan nemen en je vroegere zelf vindt krantjes niet zo leuk, geloof me. Ik denk dat je zo snel mogelijk bij de supermarkt of drogisterij of weet ik veel wat bent gaan werken. Alles wat niet krantjes bezorgen is.

Ik denk dat je over drie jaar het gymnasium hebt afgerond en op zoek bent naar kamers in Amsterdam die nog enigszins betaalbaar zijn (hoewel ik denk dat dat moeilijk wordt). Ik denk en hoop dat je weet welke studie je gaat doen. Is het iets met film zoals ik nu wil? Of misschien toch bij de politie wat me ook heel leuk lijkt? Ik denk dat je na je studie eindelijk naar Amerika wil verhuizen. Of dat lukt, weet ik niet. Ik hoop het voor je.

Good luck.
Liefs,
Je 3 jaar jongere zelf, Veerle.
 





1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee om naar je oudere zelf te schrijven! Best grappig dat je dan over enkele jaren deze brief terug ontvangt!

    BeantwoordenVerwijderen