Pagina's

22 februari 2015

Rimmel Stay Matte Pressed Powder

Poeder is een product dat ik iedere dag gebruik. Zelfs wanneer ik maar vijf minuten heb om me klaar te maken, kan het niet ontbreken. Ik heb namelijk combinatie-huid en door poeder aan te brengen komen de natuurlijke oliën een stuk minder snel tevoorschijn. Na een jaar de poeder van Catrice gebruikt te hebben, vond ik dat deze wel eens aan vervanging toe was. Op Youtube hoor ik altijd goede dingen over deze poeder en vandaar dat ik hem laatst ophaalde bij de Kruidvat.

De verpakking vind ik vrij simpel maar wel duidelijk. Op de voorkant wordt de poeder beschreven met 'long lasting pressed powder'. In tegenstelling tot veel andere poeders, kun je bij deze het dekseltje er helemaal afhalen. Of dat een voordeel of nadeel is weet ik niet zo goed. Verder staat op de achterkant nog de kleur van de poeder en alle ingrediënten. Ook wordt er vermeld dat de poeder dertig maanden houdbaar is.
Ik heb deze poeder in de kleur 05 Silky Beige, wat de op één na lichtste verkochte kleur is bij de Kruidvat. Voor de rest is de poeder beschikbaar in de kleur 03 Peach Glow, 06 Warm Beige en 08 Cashmere Pressed.
Zoals je aan de verschillende kleuren wel kunt merken, is deze poeder niet transparent. Het geeft een klein beetje dekking maar ik zou het zeker geen poederfoundation willen noemen. Door de lichte dekking vallen oneffenheden nog iets minder op dan normaal.

Toen ik de poeder voor het eerst aanbracht, merkte ik meteen dat hij een stuk beter was dan mijn oude poeder van Catrice. Mijn gezicht werd gelijk een stuk matter. Wat ik wel zag is dat je gezicht er wat poederig uitziet. Ik vind dat niet zo'n probleem aangezien het na een uurtje vrijwel niet meer zichtbaar is. Zorg er dus wel voor dat je niet te veel gebruikt.

En misschien nog wel de belangrijkste vraag: blijft mijn gezicht ook mat? Ja, voor het grootste deel wel. Nu heb ik al gezegd dat ik een combinatiehuid heb en rond mijn wangen is het na een paar uur niet meer helemaal mat. Toch vind ik dat niet erg aangezien het niet aan de poeder ligt maar aan mijn ietwat vettige huid op die plek. Af en toe wat bijpoederen en het probleem is opgelost.
Ook gebruik ik deze poeder onder mijn ogen zodat mijn concealer niet in de lijntjes trekt en daarvoor werkt het heel goed!
De Rimmel Stay Matte Pressed Powder kost €9.95. Een heel goede prijs voor zo'n fijn product! Ik gebruik het nu iedere dag en raad het iedereen aan!

Liefs,
Veerle

6 opmerkingen: