Pagina's

15 februari 2015

Random quotes

Misschien hebben jullie het al gemerkt; de laatste tijd ben ik heel erg druk bezig om met originele posts te komen. In plaats van de standaard posts die iedereen doet en ieder seizoen weer terugkomen te kopiëren, wil ik mijn inspiratie kwijt en dingen delen waar ik graag over schrijf. Quotes zijn één van de dingen die me telkens weer inspireren. Vandaag deel ik totaal willekeurige quotes die ik vond op weheartit en vertel jullie mijn mening.

Dit was de eerste foto die ik zag toen ik aan het rondspeuren was op weheartit. Alhoewel het niet eens zo'n speciale quote is, vind ik hem toch belangrijk. Ben ik het er mee eens? Helemaal. De laatste paar maanden heb ik me toch maar weer gerealiseerd hoe belangrijk het is om de juiste mensen om je heen te hebben. Mensen die je kunt vertrouwen en op wie je kunt rekenen als er iets onverwachts gebeurt in je leven. Mensen die je kunnen laten lachen wanneer je dat nodig hebt, maar met wie je ook serieuze gesprekken kunt hebben. En accepteer hun hulp. Later ga je inzien dat het helemaal niet slap of dom is om om hulp te vragen.
En nog het belangrijkste van allemaal: wees dankbaar voor deze mensen. Wees blij met wie je hebt en neem ze niet voor lief.

Amen. Serieus, van dit soort quotes word ik zo blij. Gelukkig zijn er nog mensen die op deze manier denken. Een tijd lang was ik ook bang om bepaalde dingen te doen, om mezelf te zijn en om mensen weer te vertrouwen. Maar waarom zou iemand anders mogen bepalen wat jij wel of niet mag doen? Waarom zou iemand anders jouw keuzes beïnvloeden terwijl het om jóuw geluk gaat?
Doen wat ík wil doen en niet naar anderen luisteren is de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Natuurlijk is het goed om soms de mening van iemand anders te horen, maar als het er op aan komt moet je keuzes maken waar jij blij van wordt.

Misschien nog wel de mooiste van allemaal. Tegenwoordig geven mensen zoveel om hoe anderen eruitzien dat de binnenkant voor velen niet eens meer het belangrijkst is. Mensen worden gepest omdat ze er niet uitzien zoals de 'normale tiener'. Ziek vind ik dat. En ik kan het zo erg waarderen wanneer iemand gewoon mooi is. Niet van buiten. Gewoon een mooie en lieve persoon. Want je kunt zo'n mooi gezichtje hebben; met een lelijke binnenkant kom je niet ver.

Hier word ik blij van. Me even realiseren dat ik júist niet zoals alle anderen hoef te zijn. Je hebt er niks aan om zoals anderen te zijn. Om jezelf te verschuilen achter een masker zodat mensen je aardig vinden. Want als je jezelf bent, ben je in mijn ogen de mooiste persoon die je ooit zou kunnen zijn.

3 opmerkingen: