Pagina's

13 februari 2015

Landen die ik ooit nog eens wil bezoeken




Hoi hoi!
Al een paar keer heb ik het in posts gehad over steden waar ik graag heen wil gaan. Toch is dat voor mij iets heel anders dan landen die ik wil bezoeken. Bij landen gaat het me meer om de cultuur en misschien speciale bezienswaardigheden. Iets wat ook nog meetelt is dat ik reizen ongelooflijk leuk vind en zoveel mogelijk plekken op de wereld wil bezoeken. Vandaar dat ik op dit idee kwam:  landen die ik ooit nog eens wil bezoeken.

Als je mij al een tijdje volgt, kon je dit waarschijnlijk al raden. En kom op, wie wil er nou niet naar Amerika? Buiten de grote steden zoals New York en Los Angeles om, wil ik ook nog een keer een roadtrip door Amerika maken en prachtige plekken bezoeken zoals bergen en rivieren.

Alhoewel ik door school echt een hekel heb gekregen aan de (Oud-)Griekse taal, lijkt het me een heel mooi land. Het klimaat, de cultuur en de eilanden trekken me heel erg. En natuurlijk alle foto's op weheartit waar ik enorm jaloers van word.


Zelden hoor je me praten over Australië terwijl ik het toch heel graag een keer wil bezoeken. Met alle mooie dieren zoals koala's en kangoeroes, het prachtige accent van de mensen die daar leven en ook nog eens de mooie stranden. Alles wat ik zoek in een vakantie.

Nieuw-Zeeland ligt vrij dicht bij Australië en dit is een land waar ik zoveel over gehoord heb dat ik er zelf ook echt een keer naartoe wil. Vriendinnen van me gaan hier regelmatig heen en een meisje die ik ken is hier zelfs met haar familie naartoe verhuisd. Al die dingen bij elkaar wekken heel veel nieuwsgierigheid bij me op.



Dubai trekt me al doordat het er prachtig uitziet, maar de grootste  reden dat ik Dubai wil bezoeken is dat mijn nicht er met man en kinderen woont. Ze zijn altijd al druk aan het verhuizen geweest en hebben ook al in aardig wat landen gewoond, maar dit is toch de apartste keuze tot nu toe. Juist daarom ben ik heel erg benieuwd naar alles in Dubai en als je naar die foto's kijkt, zou ik het liefst morgen al weggaan.


Tot een paar dagen geleden had ik nog nooit eerder van dit land gehoord. St. Lucia? Zeker weer zo'n raar klein landje. Niks bleek minder waar. Het is een prachtig eiland waar ook genoeg te doen valt: snorkelen, een vulkaan bezoeken, zwemmen met dolfijnen (!!!!) en nog veel meer. Ik ben in ieder geval verkocht.



Al sinds ik een klein kindje was wil ik naar Noorwegen. Mijn opa en oma lieten me een keer foto's zien van de prachtige bergen daar en de mooie wilde paarden die daar leven. Ook al houd ik niet van aardrijkskunde, landschappen trekken me toch heel erg aan als ik ze in het echt kan bekijken. Fascinerend vind ik het.

Geen enkel land is hetzelfde, de cultuur, het klimaat, de omgeving. Alle kleine dingetjes die een land nét iets anders maken dan alle andere landen.
Welk land wil jij graag bezoeken?

Liefs,
Veerle

9 opmerkingen:

  1. Allemaal mooie bestemmingen waar ik ook nog wel graag naartoe zou willen! Vorig jaar ben ik wel naar Griekenland geweest, maar dat was dan wel het eiland Kos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook zo graag eens naar Amerika willen. Maar of dat met mijn vliegangst gaat lukken weet ik nog niet haha!
    Love, Quinty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aw, dat is inderdaad vervelend! Ik heb daar zelf gelukkig niet zoveel last van. xx

      Verwijderen
  3. Australië, Nieuw-Zeeland, Dubai, Noorwegen... It's all on my list :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De stranden in Griekenland zijn prachtig! Ik wil ook heel graag een keer naar Amerika gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. naar deze landen wil ik ook allemaal wel!!!
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben zelf vaak in Amerika geweest en ook een keer in Noorwegen, allebei geweldig! Al ligt mijn hart echt in Amerika, haha. Vooral Miami <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik wil ook zooo graag naar Nieuw-Zeeland! <3

    BeantwoordenVerwijderen