Pagina's

28 februari 2015

Get to know me ♥

Aangezien mijn blog gaat over dingen die mij in het dagelijks leven bezighouden, leek het me tijd dat jullie mij eens beter leren kennen. Wie is Veerle nou eigenlijk buiten haar blog om? Vandaar dat ik deze tag erbij haalde: de Get to know me Tag.

GEBOORTEJAAR?
Ik ben geboren in 2001 en dat maakt mij nu dus dertien jaar oud - of jong. 

HOE LANG BEN JE?  
Hier kon je me waarschijnlijk beter 'hoe kort ben je' vragen want veel lengte is er bij mij niet. Ik ben rond de 160 cm op dit moment en naar hoe het er uit ziet zal dat niet meer veel veranderen.

WAAR DACHT JE AAN TOEN JE VANDAAG WAKKER WERD?
Pfoe, dat is een moeilijke..Waarschijnlijk aan de tijd aangezien ik pas om half negen wakker werd. Ja, ik vind dat laat omdat ik normaal al rond zeven uur wakker word. Wel fijn dat ik nu eens kon 'uitslapen'. 

WAAR BEN JE OP DIT MOMENT?
Op dit moment zit ik op mijn bed in mijn kamer tegen een heerlijk fluffy kussen aan met mijn laptop op schoot en een lekker warm dekbed over me heen.
 
SINGLE/RELATIE?
Single, haha. Sowieso weet ik niet of je een vriendje op deze leeftijd al een 'relatie' zou kunnen noemen.

BESCHRIJF JEZELF KORT MAAR KRACHTIG
Eerlijk, raar, betrouwbaar, vrolijk/positief en een dieharde fangirl.

GUY/GIRLCRUSH
Ik heb er echt honderden.. Als ik er dan toch twee moet kiezen, is mijn guycrush Justin Bieber en mijn girlcrush Demi Lovato.

WAT ZOU JE OP DIT MOMENT GRAAG WILLEN?
Nog wat langer vakantie. Dinsdag begint school weer voor mij terwijl ik nu net in dat vakantieritme zit. Verder heb ik nu ook wel eens zin in de lente en zomer zodat ik weer rokjes en crop tops kan dragen - ja, ik vind de kleding in de zomer leuk en daar blijft het dan eigenlijk ook wel bij.

WAT IS JE DOEL IN HET LEVEN?
Mijn droomberoep uitoefenen en gelukkig zijn met mijn leven. Heel cliché, maar goed, ik moet eerlijk zijn. Op dit moment wil ik later heel graag iets in de filmwereld doen zoals regisseur zijn en na het eerste deel van mijn studie wil ik naar Amerika verhuizen om daar verder te studeren en daarna een baan te zoeken. Natuurlijk staan allebei die dingen nog niet vast maar ik weet vrijwel zeker dat het verhuizen wel zal gebeuren, dat is al heel lang een droom van me. 

WAAR BEN JE BANG VOOR?  
Echt ongelooflijk veel.. Mensen kwijtraken, naalden, voor de rest heb ik faalangst (hier heb ik laatst een heel artikel over geschreven: klik) en insecten en reptielen vind ik ook afgrijselijk eng.

NAGELLAK OF LIPPENSTIFT? 
Om eerlijk te zijn ben ik van allebei geen heel grote fan.. Ik ben een enorme kluns dus nagellak zit maximaal twee dagen mooi op mijn nagels en vaak ben ik zelfs te ongeduldig om het te laten drogen. Wat lippenstift betreft, ik heb niet eens één lippenstift in mijn collectie. Dat zegt waarschijnlijk al genoeg. 
Als ik dan echt moet kiezen, zou ik waarschijnlijk voor nagellak gaan omdat ik dat wel leuk vind als ik genoeg tijd heb.

WAT IS JE FAVORIETE SEIZOEN VAN HET JAAR?  
Zonder twijfel de lente en dan voornamelijk het eind van de lente. Het is dan vaak de perfecte temperatuur, alle bloemen en bomen staan in bloei, er worden veel nieuwe dieren geboren en mijn verjaardag is ook nog eens in de lente.
 
WIL JE OOIT GAAN TROUWEN?  
Zeker weten. Als ik naar die trouwprogramma's kijk, wil ik nu al wel een jurk uit gaan zoeken. Oké, dat gaat misschien net iets te ver maar je weet wat ik bedoel. Ook ben ik een grote planfreak dus het plannen van een trouwdag lijkt me echt heel leuk.

BEN JE EEN HEALTHY-FREAK?  
Helaas niet, haha! Ik wil niet zeggen dat ik heel ongezond ben en nooit sport maar het zou zeker wel gezonder kunnen. Sporten en gezond eten kan ik best wel een tijdje volhouden hoor, alleen heb ik echt van die 'cheat'-dagen nodig.

WAT VOOR KLEUR HAAR EN LENGTE HEB JE?
Mijn haar is een mediumbruine kleur en wordt in de zomer iets lichter, in de winter iets donkerder. De lengte van mijn haar vind ik altijd moeilijk in te schatten omdat het een stuk korter lijkt door mijn krullen. Nu komt het denk ik steil tot net boven mijn kont.
  
WELK KLEDING/OF MAKE-UP ITEM WIL JE OP DIT MOMENT? 
Ik wil heel graag eens eyeshadowsticks uitproberen, bijna alle beauty guru's op youtube hebben het er nu over. Ook ben ik wel benieuwd naar de liquid lipsticks zoals de Rimmel Provocalips die we sinds kort ook bij de Kruidvat hebben (misschien word ik dan eindelijk eens wat meer fan van lipproducten).

HEB JE TATTOO'S EN/OF PIERCINGS?
Behalve gaatjes in mijn oren, heb ik geen piercings en tattoo's heb ik ook niet. Ik vind het heel gaaf staan bij sommige mensen maar vind het - alhoewel ik een hoge pijngrens heb - niks voor mij.

DRAAG JE EEN BRIL?
Nee, nu al een paar jaar niet meer. Ik heb een heel lange tijd een bril gehad maar begon me er steeds meer aan te irriteren en besloot toen, net zoals mijn ouders, lenzen te nemen.

WAT IS JOUW PERFECTE PIZZA?  
Ik houd heel erg van groentepizza's en de veggiepizza die ze vaak bij de pizzaria hebben, stelt me dan ook nooit teleur.

FAVORIETE ETEN/DRINKEN?
Mijn favoriete eten is sowieso Chinees. Ik vind het echt héérlijk. Een echt favoriet drankje heb ik niet alhoewel de meeste drankjes met koolzuur er wel ingaan.

WAT IS JE FAVORIETE PARFUM?
Eigenlijk draag ik vrijwel nooit parfum.. Ik vind Girlfriend van Justin Bieber wel lekker maar voor de rest heb ik echt geen verstand van parfums.

WAT IS HET LAATSTE WAT JE KOCHT?
Een Java Chip Frappucino bij de Starbucks. €5,10 verspild aan één drankje, oeps. Was wel superlekker!

WAT DEED JE VANOCHTEND OM 08:00?
Ik lag nog lekker te slapen, doodmoe van het feestje wat ik de avond ervoor had gehad.
 
FAVORIETE IJSJE?
Ben & Jerry's natuurlijk! Daar kan ik echt geen genoeg van krijgen en ik wil heel graag de spectaculaire smaken uit Amerika proberen.

BEN JE EEN HEVIGE SLAPER OF STA JE ALTIJD VROEG OP?
Ik word bijna iedere ochtend tussen zes en zeven uur wakker dus zeker het tweede. Lijkt me zo heerlijk om eens echt te kunnen uitslapen tot twaalf uur of zo, maar dat zit er bij mij echt niet in.

WAT ZIJN JE PLANNEN VOOR 2015?
Ik heb niet heel erg grootse plannen dit jaar behalve naar Parijs gaan, waar ik heel veel zin in heb! Voor de rest wil ik dit gewoon een fijn, gelukkig jaar maken en niet meer zoveel geven om wat andere mensen over me te zeggen hebben.

MET HOEVEEL KUSSENS SLAAP JIJ?
Verschilt, maar vaak met drie.

BEN JE EEN OCHTEND OF AVONDPERSOON?
Zeker weten een avondpersoon.  In de ochtend lig ik alleen maar youtubevideo's te kijken en sloom te zijn en krijg ik ook echt geen werk gedaan. 's Avonds word ik pas écht wakker en gaat zowel schrijven voor mijn blog als leren vaak beter.

BEN JE GEORDEND OF ROMMELIG?
Beide..? Mijn kamer wordt vrij snel rommelig maar voor de rest ben ik heel geordend. Ik maak overal lijstjes van, maak schema's en zorg ervoor dat ik alles op tijd afkrijg zonder tijd te verspillen. 

WAT WIL JE OP DIT MOMENT GRAAG ZIEN?
Insurgent! Ik weet niet precies wanneer de film uitkomt maar ik dacht aan het einde van maart (?). Nu ben ik het boek aan het lezen zodat ik het boek en de film daarna kan vergelijken. Vaak vind ik het boek toch wel een stuk leuker.

WAT VERWACHT JE IN TIEN JAAR TE HEBBEN BEREIKT?
Dan ben ik 23, echt heel raar om aan te denken.. Ik verwacht sowieso dat ik dan mijn studie aan de universiteit heb afgerond. Ook hoop ik dat ik dan wat meer kan doen met mijn passie voor muziek zoals eigen liedjes schrijven en die ook op een professionele manier uitbrengen. Voor de rest denk ik dat ik óf in Amsterdam woon óf misschien zelfs al in Amerika.

WIE MIS JE OP DIT MOMENT?
Al een lange tijd mis ik twee heel goede vriendinnen van me. Met één had ik een jaar geleden een heel heftige ruzie en hoewel we dat helemaal hebben uitgepraat, het is nooit meer zoals vroeger geworden en nu spreek ik haar nauwelijks meer. 
Voor de rest mis ik nog een andere vriendin waarmee ik ruzie heb gehad. We deden vrijwel alles samen en ik kon alles aan haar kwijt. Dat mis ik wel. Nog steeds heb ik geweldige vriendinnen maar zij waren toch nog wel extra bijzonder.

WAT IS JOUW FAVORIETE LICHAAMSDEEL VAN JEZELF?
Dat vind ik moeilijk omdat ik eigenlijk nooit zo blij ben geweest met mijn lichaam. Ik ben klein en heb vrij brede heupen en bovenbenen waardoor ik een beetje een raar figuur heb (dat vind ik zelf in ieder geval). Toch denk ik dat ik dan mijn gezicht zou moeten zeggen omdat dat uniek is en ervoor zorgt dat mensen me herkennen.

BEN JE VERLEGEN?
Hangt er een beetje vanaf. Als ik iemand net ontmoet ben ik heel verlegen maar ik moet zeggen dat ik vrij snel grapjes maak en het ijs als het ware breek. Toch verschilt het heel erg per persoon. Toen ik de Janoskians bijvoorbeeld ontmoette was ik wel ongelooflijk verlegen en kwam er bijna geen woord meer uit mijn mond.

HEB JE EEN ACCENT?
Nee, volgens mij niet. Aan de ene kant vind ik dat wel jammer omdat ik accenten altijd heel grappig vind om te horen bij anderen.
Ik merk wel dat ik vrij snel een accent overneem. Ik logeerde een keer bij een vriendin uit Rotterdam en praatte toen ik terugkwam met een Rotterdams accent. En ik had het niet eens door, haha.

ZUSSEN/BROERS, HOE OUD?
Ik heb twee zusjes,  één van 12 en één van 10.

HOE ZIET JOUW DAGELIJKSE LEVEN ERUIT?
Vijf dagen per week ga ik naar school, daarna maak ik vaak wat huiswerk en kijk ik de serie die ik op dat moment leuk vind. Verder luister ik veel naar muziek en heb ik één keer in de twee weken ook zangles. Ik probeer één per week naar de sportschool te gaan maar soms schiet dat er bij in. Wanneer ik zin en tijd heb, schrijf ik een blogpost en die plan ik meestal in voor de dag erna zodat ik hem nog een paar keer goed kan doorlezen en zeker weet dat er geen fouten in staan.
Bezig zijn met make-up en nieuwe producten uitproberen vind ik ook heel leuk om te doen maar dat gebeurt alleen als ik er echt tijd voor heb.

Dat waren alle vragen! Ik vond het een leuke tag in te vullen en heb ook echt het idee alsof jullie zo veel meer over mij te weten komen.

Liefs,
Veerle 

 

13 opmerkingen:

  1. Ik kijk er ook al naar uit om weer rokjes te kunnen dragen! Mijn haar lijkt ook een stuk korter omdat het opkrult. Ik ben eerder een hevige slaper, ik slaap vaak uit tot 12 uur, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, lijkt me echt heerlijk om dat te kunnen! Maar aan de andere kant heb ik zo wel iedere dag heel veel tijd om alles te doen!

      Verwijderen
  2. Leuke tag! Leuk dat je naar Parijs gaat en en Ben & Jerry's yummm! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Demi Lovato is echt een van mijn favorieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen en je bent heel jong! In 2001 geboren is echt bizar! Haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, klopt! Vaak als ik aan mensen vertel dat ik 13 ben geloven ze het niet en familie die me al een tijd niet heeft gezien lijkt altijd te denken dat ik 15/16 ben..

      Verwijderen
  5. Super leuke tag! Demi lovato is echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen