Pagina's

19 februari 2015

Furry Friend TAG


Hoi hoi!


Aangezien mijn hond mijn beste maatje is en ik weet dat veel mensen TAG's leuk vinden om te lezen, schrijf ik hierbij de 'Furry Friend TAG'. Hierin beantwoord ik negen vragen over mijn huisdier waardoor jullie haar wat beter kunnen leren kennen!

WAT IS DE NAAM VAN JE HUISDIER?
Haar naam is Cheyenne. En nee, deze naam hebben we niet zelf uitgezocht. We hebben haar via marktplaats gevonden en ze was toen al vier. Ze was dus al helemaal aan die naam gewend en het veranderen vonden we geen optie.

WAT VOOR SOORT DIER IS HET EN WELK RAS?
Cheyenne is een hond, de liefste van allemaal, en is een Berner Sennen. Nu ik al veel andere Berners heb gezien en ook veel over dit ras weet, zou ik later zeker weten weer dit ras willen.
Berner Sennen's zijn vrij groot en werden van oorsprong op boerderijen gebruikt om vee te drijven en karren te trekken. Ze zijn rustig maar vrolijk en sociaal.

HOE LANG HEB JE JE HUISDIER AL?
Nu alweer bijna vijf jaar, echt bizar lang! Ik kan me ook echt niet meer herinneren hoe het was zonder haar en het lijkt me heel leeg. Wil er niet aan denken dat ze op een dag niet meer leeft...

HOE KOM JE AAN JE HUISDIER?
Bij de eerste vraag had ik hier al iets over gezegd maar ik zal het hele verhaal even vertellen.
Ongeveer vierenhalf jaar geleden begon het bij mij en mijn zusjes toch wel te kriebelen; we wilden een hond. Na heel lang smeken waren mijn ouders het hier dan ook mee eens, als de hond maar opgevoed was.
Eigenlijk waren we op zoek naar een Golden Retriever, die we via Marktplaats dan ook vonden. We reden naar Tilburg om een bezoekje te brengen en te kijken of het klikte. Toen we hier aankwamen zagen we helaas dat de hond niet in goede staat was qua heupen en hoe graag we hem ook mee hadden genomen, wat betreft de tijd en dierenartsbezoekjes leek het ons niet zo'n goed idee.
Iets later vonden we Cheyenne, ook op Marktplaats. Haar baasje vond het vreselijk om haar weg te doen maar leefde wegens persoonlijke problemen bij haar ouders en had daar geen plek voor Cheyenne. In Limburg aangekomen, waren we meteen verkocht en wilden niets liever dan haar meteen meenemen.





HOE OUD IS JE HUISDIER?
Ik ben niet zo goed met leeftijden maar als ik het goed heb is ze nu alweer bijna negen. Van die woorden word ik eigenlijk heel erg bang. Berner Sennen's worden namelijk niet zo oud; rond de tien jaar meestal. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en aangezien Chey er nog heel goed uitziet, hoop ik met heel mijn hart dat zij wat langer meegaat.

WAT IS ER GRAPPIG AAN JE HUISDIER?
Als eerste iets heel smerigs: ze schrikt van haar scheten. Ze stinken behoorlijk en maken soms aardig wat geluid, waar ze vervolgens zelf van schrikt. Vind ik er altijd wel grappig uitzien, haha!
Voor de rest vind ik het gewoon leuk dat ze altijd heel enthousiast wordt wanneer we het woord 'wandelen' zeggen. 'Auto' en 'poes' doen het ook goed.

HOE BELANGRIJK IS JE HUISDIER VOOR JOU?
Echt heel, heel belangrijk. Ik ben iemand die me vrij snel hecht aan mensen en dieren, dus na al die jaren die we samen hebben meegemaakt is onze band heel sterk. Na een weekje vakantie mis ik haar al ongelooflijk veel.

WAT ZIJN JE FAVORIETE HERINNERINGEN MET JE HUISDIER?
Hmm, dat is moeilijk. Toch denk ik de wandelingen op het strand waar ze helemaal nat van wordt en daarna het uitschudden in de auto waardoor mijn vader geïrriteerd raakt. Boos op haar zijn kan hij echter niet dus het wordt haar al snel vergeven. :)

WELK KOOSNAAMPJE GEEF JE JE HUISDIER?
Chey, Sjaakie en dan nog de standaard dingen zoals schatje, lievie enzovoorts.

Hopelijk vonden jullie het een beetje leuk om te lezen! Ik had er in ieder geval plezier in om foto's van haar te zoeken en deze post over haar te schrijven. Als je zelf ook een huisdier hebt, laat dan gerust wat leuke verhalen achter in de reacties.

Liefs,
Veerle

11 opmerkingen:

  1. Ondanks dat je de naam niet zelf gekozen heb, vindt ik het toch een mooie naam! Zelf heb ik niets met honden, ik heb er al van kinds af aan schrik van, geen idee waarom ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een LIEVERD! Ik ben zo gek op honden <3 Heb er zelf in totaal zes gehad, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is aardig wat! Ik ben ook helemaal gek van honden en wil als ik later op mezelf woon zeker weer een hond.

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig beest! Ik ben helaas allergisch voor zo ongeveer ieder dier met haren, dus helaas voor mij geen hond of kat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke hond ♥ zelf heb ik een jack russell xx

    BeantwoordenVerwijderen