Pagina's

07 februari 2015

Essence Hello Autumn Eyebrow Set


Al jaren houd ik van wat mascara, foundation en bronzer is ook onmisbaar in mijn routine. Mijn wenkbrauwen invullen deed ik echter nooit, waarom zou ik? Sinds ik een tijdje terug deze wenkbrauwset van Essence kocht, is mijn mening hierover enorm veranderd. Voor mij is het nu een stap in mijn dagelijkse routine om vorm te geven aan mijn gezicht.

De verpakking van de Essence Hello Autumn Eyebrow set is leuk, het ziet er schattig uit en is makkelijk mee te nemen. Het bevat twee kleuren wenkbrauwpoeder, een highlighter voor het wenkbrauwbot en een klein kwastje om je te helpen bij het invullen van de wenkbrauwen (geen idee waar dat kwastje is, vandaar dat hij niet op de foto's te zien is).

Laat ik met het kwastje beginnen; niks bijzonders. Voor de prijs valt er natuurlijk ook geen professioneel kwastje te verwachten. Begrijp me niet verkeerd, er is zeker mee te werken. Ik vind het zelf echter makkelijker om een kwast te gebruiken met een iets langere steel.

Dan het belangrijkste deel van de set: de wenkbrauwpoeders. Zoals je kunt zien heb ik de bodem van de donkere kleur al geraakt, dus dat zegt genoeg. De twee poeders verschillen erg in kleur, wat handig is voor zowel mensen met lichte wenkbrauwen als mensen met donkere wenkbrauwen (ik). Om een natuurlijk effect te krijgen mix ik de twee kleuren meestal samen en vul hiermee mijn wenkbrauwen in.
De poeders zijn goed gepigmenteerd en makkelijk om mee te werken. Wel zijn ze wat poederig maar van fall-out heb ik nog nooit last gehad. Ook blijft het poeder ongelooflijk goed zitten! Helemaal waterproof is het setje niet, maar als je een klein beetje water over je gezicht krijgt gaat de poeder zeker niet gelijk lopen.

Als laatste nog de highlightkleur. Deze viel me om eerlijk te zijn nogal tegen. Nauwelijks kleur en heel veel glitter. Sommige mensen houden ervan maar glitter op het wenkbrauwbot is voor mij echt een no-go. Als ik glitter gebruik is dat op mijn ooglid en zeker niet onder mijn wenkbrauw. Toch nog een kleine tegenvaller dus.
Ik ben echt heel tevreden over de wenkbrauwset. Het kwastje en de highlightkleur zijn weliswaar niet geweldig maar dit zijn voor mij dan ook de minst belangrijke delen van een wenkbrauwset. Vooral voor een budgetmerk als Essence is dit echt een geweldig setje!

Liefs,
Veerle



1 opmerking: