Pagina's

25 januari 2015

Tips voor zachte lippen!

Vooral in de winter heb ik extreem droge lippen. Velletjes, gescheurde mondhoeken, noem het maar op. Niet alleen word je daar niet veel aantrekkelijker van, je droge lippen kunnen ook pijn gaan doen en zelfs gaan bloeden. Vandaag deel ik mijn tips op het gebied van droge lippen zodat je daar geen last meer van hoeft te hebben!

Droog vel
Ken je dat, wanneer je lippen op de schubben van een vis beginnen te lijken door al de droge velletjes die eraan hangen? Ik in ieder geval wel. Sinds kort weet ik echter hoe je daar op een simpele manier vanaf kunt komen.
De bekende manier is natuurlijk een lipscrub van bijvoorbeeld Lush. Wel is dit vrij duur en ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om weer 10 euro uit te geven aan je droge velletjes.
Wat ik sinds een tijdje doe, is één keer in de twee à drie dagen met een tandenborstel over mijn lippen poetsen. Doe dit net zo lang tot alle velletjes van je lippen af zijn. Makkelijk en ook nog eens gratis. Maak je tandenborstel daarna wel goed schoon.

Vaseline
Sommige mensen zijn er helemaal tegen, Vaseline op je lippen, maar voor mij verricht het wonderen. Iedere avond voordat ik naar bed ga smeer ik er een klein beetje Vaseline op, wat mijn lippen terwijl ik slaap hydrateert en verzorgt. Als je de volgende dag wakker wordt zul je merken dat je lippen een stuk zachter zijn.

Lippenbalsem
Cliché, maar ik moest hem toch even noemen.  Tegenwoordig is er bij bijna iedere winkel wel een lippenbalsem te vinden, of ze echter fijn zijn is de vraag. Ik vind de Babylips van Maybelline heel fijn. Stop de lippenbalsem in je tas of broekzak en breng hem gedurende de dag een paar keer aan.

Water
Een heel grote reden voor droge lippen is dat mensen te weinig water drinken. Dokters adviseren acht glazen per dag en ik moet zeggen dat ik me daar ook niet altijd aan houd, maar probeer het in ieder geval. Dit zorgt ervoor dat zowel je lichaam als je lippen gehydrateerd blijven.


Groenten en fruit
Dan zijn we alweer bij mijn laatste tip aanbeland: eet gezond. Ik bedoel niet dat als je een keer chips eet, je de volgende dag velletjes krijgt op je lippen want dat is natuurlijk onzin. Wel is het belangrijk om je lichaam gezond te houden met minstens één stuk groente en twee stukken fruit per dag. Als je hier heel erg van afwijkt en vrijwel geen groenten en fruit eet, worden de nodige stoffen om je lippen gezond te houden niet aangemaakt en zul je dus wel degelijk last krijgen van velletjes.

Liefs,
Veerle

5 opmerkingen:

  1. Handig artikel! Zelf gebruik ik vooral lipbalsem. Ik zou eens wat meer water moeten drinken, ik drink amper 1 glas per dag, oeps!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tips! Ik gebruik lippenbalsem vooral vaak in de winter, maar water zou ik echt meer moten drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook altijd schale lippen. Ik heb ze nu ook toevallig met vaseline ingesmeerd! Elke avond voordat ik ga slapen moet ik ze ook invetten, anders ga ik mezelf eraan irriteren haha, klinkt best stom! Maar ik kan niet zonder lippenbalsem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukse tips! Rosebud salve vind ik overigens ook erg fijn! Maar Blistex blijft mijn persoonlijke topper!

    BeantwoordenVerwijderen